si cantek dan si kacak

heartbeat

15.7.11

ini entry orang sakit hati

kalau tak suka baca boleh click 'x' kat atas sana.
ini entry nak lepas marah. yup.mmg aku ngah panas sekarang
kalau ada orang tahu aku panas pasal apa, good, memang kawan aku.

kalau tak tahu, tak perlu nak fikir dalam dalam. tak perlu serabut kan kepala kat siapa aku panas.
kau tahu, masa awal aku kenal kau, kau baik sangat.
kau dengar probs aku, yang totally lost sebab kat tempat baru.
and aku rasa aku menyesal tak terima kau just jadi sahabat aku.pfttttttt.aku seriously menyesal.
hell ya, memang aku bahagia dengan kau.awal awal jelah.
tapi kadang kadang aku makan hati ulam jantung dengan kau. tapi aku positifkan fikiran.
aku tanam dalam fikiran yang kau unik. kau lain dari lain. memang betul kau kata kau dapat terima siapa aku. semua jerangkung aku. tapi itu dulu.

bila dah lepas setahun, kau okay lagi. tapi sebab kita jauh, aku yang mula rasa insecure.
aku mula rasa lain, mungkin itu cuma perasaan aku.
tapi bila kau dah start buat perangai cam pfttttt. aku sedar. kau dah mula berubah.
tapi hati aku buta agaknya, still sayang kau.betul lah, cinta boleh membutakan seseorang.
dekat dua tahun, aku tanya kau sesuatu. tiba kau hilangkan diri.terus mintak putus.aku?
aku macam orang gila tahu tak. memikir siang malam, pagi petang, apa silapnya kat pertanyaan aku.
aku jadi muka tak malu nak kau balik kat dalam hidup aku. ya, aku perempuan separuh gila masa tu.
kau bosan? aku dah cakap awal awal, kalau bosan, kau cakap kat aku, aku boleh lepaskan kau.
hey, aku dah dewasa, aku boleh selesaikan cara dewasa. dan aku, profesional,#haktuih.


sebab mata, hati, perasaan aku dah buta, aku jatuh. bukan jatuh terpeleot. tapi dah jatuh macam nangka busuk. aku hilang semua. semua sebab aku buta.aku kena maki, kena cerca.
tapi lepas tiga bulan, kau datang balik buat muka macam tak bersalah.
dan aku, lagilah bodoh terima kau kembali dan lepaskan orang yang sayang aku. ah, bila aku ingat balik, aku memang perempuan bodoh.
bila jumpa, aku rasa lain, aku rasa janggal. dan aku buat keputusan tinggalkan kau.sebab? jangan tanya. aku pon tak tahu. tapi hati aku kuat suruh tinggalkan kau.aku terus melangkah, aku tak pandang pon kau.
aku cakap kat diri aku, jangan airmata ni tumpah, tapi tumpah jugak.
dalam bas, aku menangis. aku tinggalkan kau tapi aku menangis.tanda aku masih sayang kau.
tapi kau,, tak da nak tolong pujuk aku kembali. dan masa tu aku yakin, hati kau dah berubah.
seminggu aku jadi perempuan gila, gila sebab setia, sayang. tapi kecewa.HAHA.aku bodoh.

tak sampai dua hari, kau keluar kat muka buku berstatus dalam perhubungan dengan perempuan yang pernah jadi penyebab kita gaduh.hey,memang middle finger ini untuk kau.
aku beranikan diri untuk bertanya perempuan itu, penuh hipokrit aku rasakan. sebab aku terpaksa jadi perempuan baik yang tak kisah kau diambil oleh dia.darn.
dari perempuan itu, aku dapat banyak sebab untuk aku tidak regret tinggalkan kau.
dan sekarang, perempuan tuh suruh aku pujuk kau. kembali kat kau. dia kata dia lepaskan kau.
haha. gila. dia kata dia cuma adik sahaja. tapi kenapa tiba tiba mucul perkataan lepaskan? kelakar.

korang berdua mampu buat kan aku ketawa tak ikhlas. maaf, aku sedang cuba lupakan kau. mungkin susah, mungkin senang. sebab kau, seorang lelaki bertuah melihat aku setia. yes, ini kali pertama aku setia, kali pertama aku begitu cinta, tapi apa aku dapat hanya kecewa. terima kasih atas pengalaman ini.

kalau kau tanya bagaimana hati aku hari ini. ini aku tunjuk.


maaf, hati aku dah jadi batu.semua gara gara kau.betul lah, putus cinta memang buat aku kuat. bercinta lagi? maaf, aku tak mampu.


notakakisayayangcomel : aku tutup cerita ini disini. oh ya, credit kat google atas gambar.

2 comments:

kim heeruul said...

sabar 1/2 daripada iman...^^

Nurul Ainee said...

sabar q. ni sume buat kau lagi kuat untuk mase depan. jgn sebab kite pompuan kite cepat mengalah. he's not worth it to be love,kalo camtu la perangai die. someday,bile die da sedar sume tu,baru die tahu macam mane hati tu jadi batu;))
chill out babe^_^