si cantek dan si kacak

heartbeat

6.10.11

no tajuk. no spontaneous thursday

malam malam yang sejuk macam malam ni seringkali buat aku terimbau masa silam. buat aku layan feel lebih sambil dengar lagu cinta. ya, orang yang kaya dengan masa silam macam aku, memang akan selalu mengimbau kembali masa masa itu dan seringkali berharap  ianya boleh diputar semula. tapi sebenarnya,  kalau boleh aku nak lenyapkan masa silam itu. kalau. tapi aku tahu takkan mungkin boleh. dan aku pasrah.

serasa banyak pengalaman yang aku kutip sepanjang hidup kat dunia ni. hidup aku tak macam remaja lain. aku lain.serius lain. kalau nak dijildkan kisah hidup aku. sepuluh jilid pon tak mampu menampung pengalaman hidup aku. berapa umur aku kau tanya? aku muda lagi. tapi bila bila masa nyawa tu boleh ditarik bukan.

sebenarnya aku nak cerita pasal cinta. for sure ramai dah bosan sebab asyik asyik cerita cinta. buka blog yang ni cinta. blog tu cinta. masuk blog ni pon cinta. tapi maaflah. aku nak layan feel. feeling orang merindu. aku tahu korang pon pernah jadi macam aku kan? bila ada satu masa tuh kau rindu seseorang. tak kira lah orang tuh masih in relationship dengan korang, atau dah break atau dah pergi buat selamanya. tipulah kalau takde. tak pon paling kuman pon kau rindu orang yang kau admire, yang kau adore. bagi aku, aku merindu orang yang dah takde. orang yang dah pergi. dan orang yang ada, tapi jauh dari mata. 

nak cakap pasal cinta, aku memang banyak pengalaman. pengalaman aku, orang sekeliling. aku pon tak tahu lah, tapi ramai yang cerita kisah suka duka cinta mereka pada aku. sampai aku boleh dapat master in love. maybe. kau cakap je cinta yang macam mana. yang terhalang. yang terlarang, yang jauh yang dekat yang syok sendiri yang muka buku. macam macam. semua aku ada pengalaman. tapi bukan semua lah aku punya sendiri. gila ke apa. 

yang aku boleh simpulkan, tak semua cinta itu indah. 

k chow. cagd menunggu nunggu dengan gembira. maaf aku tak habis cerita.


No comments: