si cantek dan si kacak

heartbeat

13.12.13

180 darjah.

Salam,

Alhamdulillah sudah menginjak usia setahun tua. youthclub pun bakal tak boleh guna. kira dah tak remaja kah? kalau setahun yang lepas masih berjimba sini sana dekat terengganu tu, sekarang berhempas pulas mencari sesuap nasi.

bagi yang kenal aku tahu perubahan kerjaya aku. Habis je belajar dekat umt sana, aku terus cari kerja part time. serius gelojoh konon nak rasa pegang duit sendiri. Maka bermula lah hidup seorang sales asst a.k.a promoter dekat jusco. memang serius rasa nak gelak sendiri, yelah dah la fail kalau bab komunikasi dengan orang ramai, tetibe nak kerja deal dengan customer. memang haru.

sebulan pertama akak tempat kerja aku kata memang aku tak pandang langsung customer. memalukan, nak pomot barang kat customer tapi tak pandang customer. teruk betul. HAHA. kalau aku jadi customer pun takmo aku beli barang kalau promoter macam tuh. tapi tulah, orang kata practise make perfect. cewahhh.
tak lama aku kerja, dalam 6 bulan gitu. pastu terus masuk gcap. belajar jadi orang korporat kononnya. kat situ memang kenal ramai orang, sangat. change my life 45 degree. HAHA. biarlah jadi rahsiaaa.

then dapat peluang kerja office. macam best je. macam lah. Tapi orang kata yelah, cari pengalaman yedakk?
more bitterness than sweetness. HAHA. tapi tu yang namanya pengalaman. meet new people. and the best, buat aku jatuh cinta untuk jadi pendidik. masa gcap tu actually pertahankan kat fasi yang aku nak jadi pendidik, tapi dorang macam tak percaya. yelah, personaliti aku mungkin yang penakut nak deal dengan peeps.

tapi sekarang, siapa sangka aku jadi pendidik. bidang yang aku minat. (actually dolu dolu aku benci gila math ni. HAHA. tapi tulah, cikgu cikgu dulu doakan kot aku berjodoh dengan math ni). even bukan pendidik dekat sekolah but still, my students call me teacher. and i do love my job.



errr, macam tak padan je tajuk, macam tak best je.

ape dehal.

kbye.

till then.


No comments: