si cantek dan si kacak

heartbeat

29.7.10

kenapa mesti kau kesah?

mood : campor-baur

saya dah genap 19 tahun 8 bulan 1 hari  pada detik ini,dan selama itu juga saya dah lalui banyak pngalaman hidup.lately,banyak suara2 sumbangsih kedengan kat telinga saya,berkata itu dan ini
nape kau maken gemok?
nape kau maken gelap?
yang paling tak boleh tahan,
perut kau makin besar lah. 
dan macam-macam lagi.saya cuma tersenyum.cuma kadang-kadang terfikir.kenapa mesti kena kisah hidup orang lain?maybe,harus kisah sebab kalau  tak kisah dah jadi macam lipas bawah mangkuk,known nothing,tapi,bukan kah agak kejam untuk cakap straight to the point sebegitu?adakah sebab beliau-beliau ini sangat lah  bagus macam kedai bagus yang jual barang-barang kek tu atau sekadar bagus pada diri sendiri tapi bukan pada pandangan orang lain?

bagi saya,saya memanglah tak kisah perkataan sebegitu lahir dari mulut tak cukup insuran  manis rakan-rakan saya sebab saya kenal mereka.tapi kalau keluar dari mulut pendatang asing,eh.tu da kira lebih.tak sayang mulut nak cakap macam tu?.sungguh tak sopan.apa kau dah cukup kurus nak cakap macam tu?haila,even kawan sekalipun,cubalah fikir perasaan kawan tu,memang dia gelak-gelak.dalam hati dia,kau tahu?cukup tersiat tahu.


notakakisayayangcomel : tak kisah bila kau kisah hidup saya.tapi jangan terkejut bila saya kisah pasal hidup kau 50 kali ganda dari kau punya kisah 2.
maaf,nampak sedikit emosi 

No comments: