si cantek dan si kacak

heartbeat

23.7.11

si tua edisi satu

assalam dan selamat petang sabtu. hari yang paling best. sebab dapat hirup udara segar [ dapat keluar rumah sebenarnya ]

pagi tadi dapat peluang untuk pergi ke rumah penjagaan orang orang tua al-ikhlas kat puchong. serius, hati tersentuh melihat keadaan mereka. melangkah masuk ke rumah tersebut, terus melihat pakcik pakcik yang terbaring tak berdaya. ramai yang melawat dengan bawa macam macam barang untuk diderma, alhamdulillah, masih ada lagi yang berhati suci walaupun sedikit. tetapi dimana si darah daging sendiri? maaf, saya tak melihat itu.

di saat menghampiri mereka, airmata dah bergenang. tak mampu melihat mereka terbaring, dengan tubuh yang semakin kurus, dengan mata yang hanya mampu melihat, tangan yang sengat lemah untuk diangkat. even bukan semua,. tapi kebanyakkan nya. itu belum campur dengan makcik makcik.

melihat mereka, hati berdetik, kenapa mereka dihantar ke sini. tega sungguh hati si anak membiarkan ayah dan ibu mereka dihantar untuk dijaga orang asing. air tangan orang asing, tak seperti air tangan darah daging sendiri. bersalaman dengan mereka, cuba membaca hati mereka. tapi tak berdaya, hanya airmata yang tumpah melihat nasib mereka. ada yang terbaring sepi, ada yang bercakap sendirian dan macam macam lagi.

sebenarnya, si tua, mengharapkan yang si muda memberi perhatian, walaupun dengan hanya mengajak makan di mapley, walaupun hanya dengan membawa berjalan jalan ke shopping compleks. takpun, si anak duduk disebelah mendengar bicara mereka walaupun bicaranya sudah beribu kali diulang.

mendapatkan penjelasan si anak tentang mengapa mereka sanggup menghantar ibu bapa mereka di entry lain.


till then, assalam.

notakakisayayangcomel : pergi gathering lepas itu, jadi pendiam yang amat. maaf.

No comments: