si cantek dan si kacak

heartbeat

22.3.12

SPM fever.

salam.

i'm back. baru semalam budak budak SPM 2011 ambil result SPM. maka penuhlah news feed aku dengan congrates, tahniah , takpe usaha lagi and whatsoever. and dikesempatan ini aku nak ucapkan tahniah lah dekat junior-junior aku yang hebat hebat belaka kat sekolah aku tuh. dapat top 5 kat NS dan also top 10 Malaysia. aku rasa last masuk top 10 masa akak abang senior aku 2003 punya SPM. dengar kata pencapaian terbaik sepanjang 30 tahun penubuhan. memang brilliant otak korang semua ni, tak lupa jugak..keberkatan duduk belajar sana. *how i miss that place* kepada mualim mualimah di sana, tahniah kerana berjaya mendidik adik-adik didik kami, pelajar SPM 2007 dengan jaya dan penuh dedikasi. *ayat tunggang terbalik* 


amek dekat group SMAPLABU kat FB


okay, cut the crap. 

sekarang ni nak cakap. SPM dah berlalu, kepada yang tak berjaya straight A's, tak perlu bersedih. it's not the end of your life, except kau pergi terjun KB mall. tak. this is the start of your real journey. *pergh speaking kemain* yelah, lepas ni semua fikir, nak masuk mana, matriks or sambung dip. yedak? ada pro dan kontra nye. matriks, memang lah best sebab belajar setahun je dah boleh sambung degree. tapi diploma pon best,sebab buat kita prepare untuk belajar dengan sistematik dekat uni. tapi tak semestinya korang kena amek matriks or dip je, ada pilihan lain macam poli, kolej-kolej. tak semestinya masuk poli, maktab, tak hebat. tak. semua ada kelebihan. so, tak perlu malu sekiranya tak dapat all A's and kena masuk institusi pengajian yang tak hebat. atau kena belajar kat Malaysia je. memanglah seronok kalai dapat all A'a, dapat full scholar, belaar oversea. tak nafikan. tapi percayalah, setiap yang berlaku ada hikmahnya. kan Allah adalah sebaik-baik perancang ^.^


apa lagi, just do the best after this and enjoy your life.


till then.

No comments: