si cantek dan si kacak

heartbeat

19.5.12

just another,

salam

just another month, and i am free
just another month, and i am happy
just another month, and i am gloomy
its just another one month.

sedar tak sedar, dah nak habis ke penghujung jalan degree aku rupanya. tinggal sebulan, insyaAllah. tak sangka hari hari aku bebel, aku ngomel itu ini, dah nak tiga tahun aku bertapa dekat terengganu ni. all the memories, yang bakal buat aku nangis, gembira, marah, sengeh dan senyum sampai ke telinga buat aku rasa berat nak tinggalkan bumi umt ini. 

actually, habis degree, habis juga perjalanan hidup aku sebagai pelajar, buat masa sekarang lah. untuk sambung master, terfikir tapi aku rasa cukup dulu. bukan apa, dah berjuta duit mak abah aku salur dekat anak dia yang kuat habiskan duit ni. yelah, mana tak nya. makan tu melebih dari belajar. =p. 

bila teringat balik, hidup aku ni actually lurus je. dari tadika sampai sekarang, aku rasa takde selit selit jalan hidup lain, maksud aku ada orang yang bila lepas spm, stop kejap. kerja. takpun masa degree ke diploma ke dia tangguh sekejap, kerja. tak, aku tak. dia kata matriks setahun, setahun aku habiskan. lagi satu, aku follow je apa aku dapat. dapat boarding school, masuk je. dapat matriks, masuk je. dapat umt, masuk je. takde nak kata kat mak, nak masuk poli ke. tukar sekolah ke, tukar u ke. takde. aku follow je. keke, a lil bored and organized. tapi, redha jelah.

so, bila nak habis belajar ni,. rasa awkward. sebab lepas ni dah takde terkejar kejar nak siapkan assignment, tersengguk sengguk nak baca nota, dah takde nak bersila depan bilik prof sebab tunggu giliran nak buat ujian oral. dah takde. lepas ni kena masuk kerja, macam orang lain. and its make me think, how i will survive THAT kind of world. sebab, diri ini dah terlalu selesa belajar. 

and, i'll not be a student anymore. and it kills me. AHH. cant believe. 


till then.

p/s : happy soon-to-be-a-graduater *ada pulak perkataan graduater tu* to my lovely-mushy-mushy *err* coursemate, the final year student of bach in science (computational mathematics). do your best ya for fyp, final and seriously the final and the last final exam, and also the VIVA. 




2 comments:

Hafiz Hafizol said...

dia dah habes belaja? asal terlebih cpt drp kite pulak nie? kih3

syazrinakuya said...

belum lah. ada lagi sebulan. =.=''