si cantek dan si kacak

heartbeat

15.5.12

peringatan:: berubah

salam.

cuma nak menulis apa yang terlintas di fikiran.

pernah terfikir tak, how people can change, too fast sampai sendiri tak sedar kita semua berubah? hari ini kita macam ni, and tiba-tiba esok kita jadi matang tak hingat. pernah?

sumber : weheartit

bagi aku, tak mustahil hari ni kita berfikiran selfish tetiba malam terus dapat muhasabah diri then, kita jadi open. kita jadi makin tak selfish. tak mustahil semua tuh. sebab, tu semua perancangan Allah, bila Allah kata kunfayakun. zusss, batu pun boleh jadi emas. sama lah kita, bila Allah kata hati, perasaan berubah, semua tuh akan berubah. mungkin sekelip mata, mungkin bertahun lama.

kita boleh apply teori berubah ini dalam kehidupan kita, semua. ia merangkumi semua. ada yang berubah miskin jadi kaya, sihat ke sakit and vice versa. begitu juga dalam hubungan sesama manusia, hubungan dengan alam. tapi harapnya hubungan dengan Allah itu jangan berubah ke arah yang buruk, make it better and better and bestest. 

sumber : weheartit

sebagai contoh, long distance relationship, but actually boleh apply dekat short distance. sebab dia tak menentu. *kenapa nak amek contoh org bercinta jugak? sebab tahu benda tu je yang paling menarik bagi remaja, yedak?* tapi more to LDR, and hubungan yang dah lama. you know, bila kita bercinta dari usia remaja, and hubungan tu jarak jauh pula, akan ada satu state dimana masing-masing excited pasal masa depan. nak kahwin dekat taman lah, hantaran nak duapuluh dulang lah, anak nak letak nama itu ini lah. believe me. it'll or it was happened kan. jangan nak geleng kepala deny.

tapi, tiba-tiba, zappp. apa yang kita dok pulun rancang *cakap-cakap jela* kita jadi macam tak eksited. kita jadi macam, dah tawar hati. itu zaman bila masing-masing dah matang. dah tahu, everything's not about grand wedding or whatever. it's about comittment. thus, at that time, masing-masing kena open table and discuss. 

as someone said to me, "buat apa bagi harapan, kalau tiba-tiba diri rasa tak mampu nak bimbing, nak bagi komitmen pada orang? kalau ada jodoh, ada. buat apa nak beria-ia sangat" itu adalah pandangan dia after his 5-6th years of LDR. padahal dia, dua tiga minggu sebelumnya asyik bercerita about wedding, about what happened next. 

kesimpulannya, jangan kata "aku tak berubah, i am who i am twenty years ago". sebab sekecil zarah pun, actually kau berubah. either secara baik, atau buruk. and either you realize it or not. 


till then 

p/s : do pray that i'll finish my project punctually. life became worst. 








No comments: